Service | 2 timmar
Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning
Bli en proffs på din bransch med vår toppklass online utbildning. Få en konkurrenskraftig fördel - kom igång med utbildning online!
Alla i ett serviceyrke behöver fylla på med inspiration och nya verktyg. Den här utbildningen vänder sig till dig som på något sätt arbetar med kunder, patienter, leverantörer, användare eller vad vi kallar våra kunder för. Du som mest arbetar med interna kollegor kommer också få mängder att användbara tips under utbildningen. Tipsen är direkt användbara i ditt arbete och det roliga är att de är lika användbara i ditt privatliv.
Relevanta nyckelord: Kommunikation, Service, Kundbemötande, Feedback, Coaching
Uppdaterad/Granskad: 2024-04-04
Välkommen! Detta delmoment är en introduktion till utbildningen.
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)I detta delmoment reflekterar vi över vad som är roligast med våra jobb. Varför valde vi att jobba med service eller blev det bara så?
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras vikten av att se värdet och nyttan i ens yrkesroll och hur man kan jobba på ett mer engagerande och positivt sätt för att skapa intresse och stolthet.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 10 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment får du reflektera över om du vill vara en i mängden, eller sticka ut som en stjärna på arbetsplatsen.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment betonas vikten av att gå från att ha "nöjda" kunder till att skapa "wow" kunder genom att göra små saker som erbjuder något extra och överträffar kundernas förväntningar. Detsamma gäller för att skapa glada medarbetare som är mer än bara nöjda.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment går vi igenom hur relationer och arbetssituationer kan förändras över tid. Du uppmanas att fundera över om det faktiskt var bättre förr eller om det är situationen som var bättre.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras vikten av att inte förlita sig enbart på erfarenhet, utan att vara öppen för att lära sig av yngre kollegor, engagera sig och hitta nya sätt att förbättra kundbemötandet.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
Här diskuteras"sanningens ögonblick" i kundservice och hur automatisering kan leda till färre sådana ögonblick.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras betydelsen av första intryck och hur de påverkar vår kommunikation och relationer. Vi förklarar hur olika faktorer som kroppsspråk, gester, röstton och tempo kan påverka det intryck vi gör på andra.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras begreppet karisma och dess koppling till positivitet och energi. Vi utforskar ifall det är möjligt att lära sig bli mer karismatisk och betonar vikten av närvaro, intresse och lyhördhet som karaktäristiska egenskaper hos karismatiska människor.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras hur våra uppfattningar om människor kan förändras över tid, både på en professionell och personlig nivå, utifrån värderingar, gemensamma intressen, och även gemensamma fiender.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
Det är viktigt att kombinera både hjärna (fackkunskap) och hjärta (bemötande) för att leverera bra service. Vi ska gå igenom hur ett bra bemötande kan rädda bristande kunskap, men omfattande kunskap kan inte kompensera för dåligt bemötande.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras vikten av att verkligen lyssna på och förstå kunder (eller andra människor) man interagerar med. Vi belyser också olika fällor och beteenden som kan hindra effektiv kommunikation.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 13 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras vikten av att se, höra, förstå och bekräfta varje individ vi betjänar inom våra yrken, oavsett tidstryck och stress. Det är inte bara "kunder" vi betjänar, utan människor, och att kvaliteten i vår service kan försämras om vi inte upprätthåller detta perspektiv.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment går vi igenom vikten av att behandla och bemöta andra på det sätt de vill bli behandlade, vilket kräver en djupare förståelse för individen och anpassning till respektive situation.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras begreppet "kunden har alltid rätt". Vi ska undersöka varför detta uttryck är missvisande. Vi ska också gå igenom vikten av att respektera och beakta kundens upplevelser samt att reflektera över vår egen roll i att skapa dessa upplevelser.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras vikten av att få "dricks" i form av beröm och positiv feedback från kunder som en indikation på bra arbete, och betonar att denna "dricks" bör spridas internt för att uppmuntra goda arbetsprestationer.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras hur dåliga dagar är oundvikliga, men betonar vikten av att försöka minimera deras påverkan på kunder och kollegor.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
I detta delmoment diskuteras den amerikanska kundservicekulturen, särskilt inom Disney World, där begreppet "gäst" används för att hänvisa till kunder och "on stage" för att beteckna när anställda interagerar med kunderna.Detta sätt att tänka kan öka kundnöjdheten och förbättra arbetstagarens inställning.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
Vi avslutar utbildningen genom att betona vikten av att vara medveten om det avtryck man lämnar och att sträva efter att skapa extraordinära kundmöten.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Isehag inspiration är specialist på sambandet mellan service, bemötande, konflikthantering och hur säljfrämjande relationer växer fram. Företaget utbildar taxiverksamhet, kundtjänster och supportpersonal till att skapa nöjdare kunder, ett stressfriare arbetsklimat och ökad lönsamhet.
Christer Isehag var verksam som säljare och säljchef innan han fördjupade sig i service och relationsbyggande. Christers specialitet är utbildningar som matchar kundvård, kommunikation och service med ledningens önskemål om att få en säljfrämjande personalstyrka.
Många har gått hans utbildningar hos Hjärtum Utbildningar, TPT Sälj och ledarutveckling eller hos något annat känt utbildningsföretag där Christer verkar.
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen Service när den är som bäst har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Service när den är som bäst och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Service när den är som bäst måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Service när den är som bäst måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in